Klachten

spelen opvang kinderopvang bso buitenschoolse opvang Stichting Kinderopvang Noordoostpolder SKN

Een klacht over SKN?

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dit kan ook voorkomen in de kinderopvang van SKN. Ben je niet tevreden over onze dienstverlening, vertel het ons dan, zodat we er wat aan kunnen doen. Een klacht melden kan lastig zijn, maar het is in jouw belang én in ons belang, want we kunnen onze dienstverlening erdoor verbeteren. SKN onderzoekt elke klacht zorgvuldig en handelt die zo snel mogelijk af, uiterlijk binnen 6 weken.

Stappenplan bij klacht

Bij een klacht is dit het stappenplan van SKN:

  • Vertel je klacht tegen de medewerker die het meest bij de situatie betrokken is. Deze medewerker zal proberen om met jou tot een oplossing te komen, eventueel na overleg met een directe collega of leidinggevende.
  • Ben je niet tevreden over de voorgestelde oplossing of kom je er niet uit met de medewerker, dan zal de medewerker een klachtenformulier invullen en je vragen om toestemming om contact op te nemen met de eerstvolgende verantwoordelijke binnen SKN. Vaak is dat de direct leidinggevende. Die persoon zal contact met je opnemen om tot een oplossing te komen en zal je op de hoogte houden van de voortgang van de klachtbehandeling. Goed om te weten: het klachtenformulier is bedoeld om inzicht te krijgen in de klacht en om onze dienstverlening te verbeteren. Door klachten te registreren, kunnen we de kwaliteit van onze opvang blijven waarborgen.
  • Kom je er ook met die leidinggevende niet uit, dan zal hij/zij contact opnemen met de directeur. De directeur neemt contact met je op om samen te zoeken naar een oplossing. 
  • Ter bevestiging laat de leidinggevende of directeur je schriftelijk weten hoe SKN de klacht oplost. In deze terugkoppeling staat welke maatregelen SKN neemt naar aanleiding van de klacht en wanneer die gerealiseerd zijn.

 

Niet tevreden over oplossing?

Mocht je er met SKN niet uitkomen, dan kun je bij Klachtloket Kinderopvang terecht voor informatie, advies en mediation. Voor een onpartijdige beoordeling kun jij je wenden tot de Geschillencommissie Kinderopvang. Hier kunnen wel kosten aan verbonden zijn. Word jij in het gelijk gesteld, dan betaalt SKN deze kosten. Alle kinderopvangorganisaties zijn aangesloten bij Geschillencommissie Kinderopvang. Het Klachtenloket Kinderopvang is hieraan verbonden. Uitspraken van de Geschillencommissie zijn bindend voor jou en SKN. Je kunt de geschillenregeling en deze nakomingsgarantie teruglezen in onze Algemene Voorwaarden.

 

Jaarverslag over klachten

Elk jaar maken wij een verslag van de klachten van dat jaar, de bijbehorende verbetervoorstellen en hoe we de klachten hebben afgehandeld. Dit Jaarverslag Klachten stuurt SKN naar de inspecteur van de GGD. Wilt u het jaarverslag inzien, vraag er naar bij de clustermanager van uw locatie.