Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dit kan ook voorkomen in de kinderopvang van SKN. Ben je niet tevreden over onze dienstverlening, vertel het ons dan, zodat we er wat aan kunnen doen. Een klacht melden kan lastig zijn, maar het is in jouw belang én in ons belang, want we kunnen onze dienstverlening erdoor verbeteren. SKN onderzoekt elke klacht zorgvuldig en handelt die zo snel mogelijk af, uiterlijk binnen 6 weken.
Bij een klacht is dit het stappenplan van SKN:
Mocht je er met SKN niet uitkomen, dan kun je bij Klachtloket Kinderopvang terecht voor informatie, advies en mediation. Voor een onpartijdige beoordeling kun jij je wenden tot de Geschillencommissie Kinderopvang. Hier kunnen wel kosten aan verbonden zijn. Word jij in het gelijk gesteld, dan betaalt SKN deze kosten. Alle kinderopvangorganisaties zijn aangesloten bij Geschillencommissie Kinderopvang. Het Klachtenloket Kinderopvang is hieraan verbonden. Uitspraken van de Geschillencommissie zijn bindend voor jou en SKN. Je kunt de geschillenregeling en deze nakomingsgarantie teruglezen in onze Algemene Voorwaarden.
Elk jaar maken wij een verslag van de klachten van dat jaar, de bijbehorende verbetervoorstellen en hoe we de klachten hebben afgehandeld. Dit Jaarverslag Klachten stuurt SKN naar de inspecteur van de GGD. Wilt u het jaarverslag inzien, vraag er naar bij de clustermanager van uw locatie.